sobota, 20 marca 2021

Haftowane tamborki

 Witajcie kochani !

Dzisiaj zmiana tematu w mojej rękodzielniczej twórczości a mianowicie haft płaski.

Jest to powrót po wielu latach do tej techniki haftu.Zawsze to jakieś urozmaicenie.Wędrując po internecie trafiłam na ciekawe eksponowanie haftów w ramko-tamborkach.Szczególnie podobają mi się wzory kwiatowe umieszczane w okrągłych lub owalnych ramkach.

Pomyślałam sobie dlaczego by nie spróbować.Tamborków mam w domu dostatek ,różnych tkanin typu len bawełna też jest trochę.

Na pierwszy ogień poszedł wzór od Nicoli która na swojej stronie udostępnia darmowe schematy/po zarejestrowaniu/

Oto pierwszy haftowany tamborek


następny wzór znalazłam na pinteresie


taka łączka polnych kwiatków.

W między czasie trafiłam do Haftowej Baby która zorganizowała marcowe wyzwanie pt.U.czymy się wyszywać kwiaty.

W tym projekcie zbliżamy się już do końca ,jeszcze tylko listki i łodyżki.W marcu wzór z wyzwania jest darmowy ,póżniej będzie dostępny w sklepie Kamili.Schemat jest dostępny w trzech kolorystykach .Ja wybrałam fiolety.


W tym projekcie uczymy się wyszywać puchate kwiatki i dla mnie nowość-rozpuszczalna flizelina.Nie trzeba używać kalki do przenoszenia wzoru.Pani z zaprzyjażnionej pasmanterii zakupiła mi taka flizelinę w hurtowni i doskonałe ostre igły clovera

Na koniec pokaże jaką poduchę na igły wyszyłam .To jest też darmowy projekt dostępny na Tej stronie


Poduszka "Letni ogród"wyszyta jest na lnie, kordonkiem i prezentuje się w towarzystwie szpilek. Na środku ozdobna szpileczka którą dostałam od Małgosi z Primitive moon

To tyle mojej działalności w nowym temacie.Podoba mi się wyszywanie haftem płaskim,na pinteresie jest sporo darmowych wzorów.Teraz wracam do krzyżyków bo mam terminowy kwadracik i muszę trochę podgonić moje ufoki.

Pozdrawiam Was życząc zdrowia !Uważajcie na siebie i swoich bliskich.


5 komentarzy:

  1. Śliczne hafty! Najbardziej podoba mi się ten na drugim zdjęciu. Haftowałam dawniej sporo, ale tylko krzyżykami i needlepointem, haft płaski wydaje mi się wyższą szkołą jazdy :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Elżusiu, przepiękny jest ten płaski haft. Zupełnie inny niż krzyżyki, ale efekt równie zachwyca.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne hafty ale na igielniku rewelacyjne kwiecie.Fioletowy haft poezja.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo modne są ostatnio haftowane obrazki na tamborkach i sama nabieram ochoty żeby spróbować. Dwa pierwsze obrazki są pełne uroku i bardzo delikatne. Ślicznie wyglądają też puchate kwiatki - to będzie dopiero cudeńko. Podusia cudna, ogromnie mi się podoba. Serdeczności Elżuniu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeurocze hafty 🥰 Poduszeczka na igły cudeńko 🤗 serdeczności posyłam 💐❤️

    OdpowiedzUsuń