wtorek, 31 maja 2022

Krzyżykowo i roślinnie

Witajcie kochani !

Nareszcie słoneczko i błękit nieba.Oby tak już zostało w końcu jutro już czerwiec.

Tym razem prezentacja kwadracików krzyżykowych.Hafciki będą trochę śmieszne ,takie dla młodszych dzieci.

Dinozaurek
Bardzo gdzieś się spieszy 


Mini z gąsiennicą -uwielbiam ten wzór .Już chyba trzeci raz go wyszyłam.

Wielbiciel bananów -znajdzie się na kołderce dla Marcelka




Myszka -pilotka


Na kołderce Juleczki będą milusie zwierzątka.Wybrałam dalmatyńczyka na rowerku biegowym

Teraz  będzie o dziwnych i ciekawych roślinach.Kilka okazów z mojej małej "dżungli"

Oplątwy-roślina epifit bardzo ciekawa bo nie rośnie w podłożu i nie posiada korzeni.
Jeśli ktoś zainteresowany ,to polecam informacje :

Zobaczyłam ją niedawno w kwiaciarni i myślałam że to po prostu fragment zeschniętej rośliny.
Oto ona:po kąpieli więc zielona


U mnie siedzi sobie w pucharku wypełnionym perlitem


Tutaj weszła do muszli i trochę widać pęd kwiatowy.Czekam aż zakwitnie.

Mam jeszcze inny rodzaj oplątwy.


Wygląda jak pęk suchej trawy i można ją wszędzie powiesić.
W kwiaciarni ta oplątwa wisi na regale i ma długość ok 1,5 metra.Jest koloru śrebrzystego ale po zanurzeniu w wodzie robi się zielona.Pani w kwiaciarni po prostu urwała mi kawałek i mam .
Tych roślin nie podlewa się tylko moczy co jakiś czas i minimalnie nawozi.Jak mi urośnie to oplotę ją wokól rogów renifera.

Kolejna dziwna roślina to Starzec Rowleja popularnie nazywany" zielone perełki"Mój jest maleńki ma tylko 3pędy z kulkami ale następne już nieśmiało wyglądają z doniczki .






Jeszcze jeden dziwoląg- patyczak  który nie lubi częstego podlewania /Podobno jak się go porządnie przesuszy to pięknie zakwitnie-zobaczymy. 
Na koniec begonia liściasta o pieknie wybarwionych liściach


Ta roślina lubi wilgoć i rozproszone światło.Jak były deszczowe dni to urzędowała na balkonowym parapecie i dobrze jej tam było.Może jakimś cudem przetrwa u mnie bo ja należę do osób ,które jak to się mówi nie mają ręki do kwiatów.
Jak widać ostatnio mam takie roślinne hobby.Może dlatego że już nie mam działki .poza tym trzeba sobie jakoś urozmaicać życie

Pozdrawiam wszystki słonecznie i życzę dużo zdrowia !

7 komentarzy:

  1. Masz bardzo ciekawe roślinki Elżuniu. Ogromnie podoba mi się oplątwa i te zielone perełki - wspaniałe! Dzisiejsze kwadraciki są zabawne i niezwykle urokliwe. Dzieciaczki będą zachwycone. Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowite te roślinki, wydaje mi się, że takich okazów jeszcze nie widziałam :)
    Obrazki na kołderki są śliczne i ucieszą nowych właścicieli <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Elżusiu, kwadraciki śliczne i radosne, na pewno wywołają wielki uśmiech. A w Twojej dżungli piękne okazy się znajdują.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne hafciki wykonałaś i dzieci na pewno ucieszą. Kwiatki są cudne.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wydaje mi się, że już pisałam, ale skoro komentarz gdzieś przepadł, to w skrócie.
    Śliczności wyhaftowałaś. :)
    Widzę, że lubisz dziwne kwiatki, one też są fajne. :)
    Zerknij do spamu w komentarzach, bo tam często przepadają.
    Ja przy moderowaniu komentarzy, często zaglądam do spamu i wyciągam stamtąd sporo komentarzy.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno mnie tu nie było, no cóż na wszystko czasu brakuje jak wszystkim, zresztą w wakacje jak wiecznie ktoś wyjeżdża na urlop, tym bardziej.
    Co do hafcików to zawsze się nimi zachwycałam, zresztą lubię też wyszywać dla dzieci!!
    Roślinki masz bardzo ciekawe, i z miłą chęcią o nich poczytałam.
    Dziękuję za wizytę u mnie
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Po wielu próbach i mękach jeszcze raz spróbuję skomentować. Piękne te kwadraciki i takie bardzo pogodne.
    Te zielone perełki kiedyś miałam i jak to u mnie były, były i nagle padły. Szkoda. Więcej nie próbuję.

    OdpowiedzUsuń