wtorek, 4 maja 2021

Kolejny haftowany ptaszek -mandarynka

 Witajcie w ten piękny majowy dzień !

Dzisiaj pokażę bardzo ciekawego ptaka -kaczkę mandarynkę.Kiedyś widziałam te kaczorki /bo to samce są tak kolorowo ubarwione/ w Łazienkach warszawskich i raz jeden pokazał się ten barwny kaczor u mnie na osiedlowym strumyku .

Garść informacji zaczerpniętych z internetu:

Kaczki mandarynki w odróżnieniu od większości gatunków kaczek nie nurkują. Pokarm zbierają z powierzchni wody. W Chinach pary kaczek mandarynek były uznawane za symbol wierności, bowiem łączą się w pary na całe życie. Uważano także, że gdy jedna z nich ginie, druga kaczka umiera ze zgryzoty

Nigdy nie pomyślałam że będę takiego ptaka wyszywać.

A jednak :

Wzór zaczerpnęłam z kolorowanki a kolory dobierałam patrząc na zdjęcie 



Wyszywałam na tkaninie bawełnianej jedną nitką muliny Ariadna

To drugi ptaszek w moim dorobku hafciarskim.W planach mam następnego chyba będzie to modraszka.

Pozdrawiam słonecznie  !

11 komentarzy:

  1. Elżusiu, mandarynka pięknie się prezentuje. Już nie mogę się doczekać modraszki - to mój ulubiony ptaszek.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  2. Elu cudnie sobie radzisz z tym cieniowanym haftem . Jestem zachwycona tym ptaszkiem i czekam na kolejny.
    P.S. Pocztę odebrałam i odpisałam :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. WOW!!!!!!! Śliczności:) Jak żywa. No i kto tu miewa ciągle obawy? Przecież świetnie haftujesz ptaki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. No cudny ptaszek, na razie ja mam przerwę z ptaszkami, bo na tamborku większy obraz

    OdpowiedzUsuń
  5. Niesamowita ta Mandarynka. Śliczna, kolorowa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No jestem pod wrażeniem :) pieknie Ci wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczna kaczusia Elżuniu, pięknie dobrałaś kolory. Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję! Jak sobie poradziłaś z ptakami to poradzisz sobie z kwiatami trzymam kciuki:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję! Jak sobie poradziłaś z ptakami to poradzisz sobie z kwiatami trzymam kciuki:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękny haft- podziwiam i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Prześliczny haft, kaczuszka jest przepiękna. Elżuniu wszystko co haftujesz jest prześliczne. Pozdrawiam cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń