wtorek, 17 maja 2022

Oglądane paluszkami

 Witajcie kochani !

Dzisiaj będzie kwadracikowo ale też roślinnie.

Ostatnio uszyłam /ręcznie/ kwadraciki dla Tymka.Jest to chłopiec który interesuje się muzyką,instrumentami i nutkami.Mam nadzieję że kwadraciki będą dla Tymka "czytelne"

kwadrat z kluczem wiolinowym i nutkami


czerwona gitara:


i bębenek:


i karteczka muzyczna też paluszkowa:


Szyjąc kwadraty paluszkowe korzystam z szablonów które są na stronach "kolorowanki do wydruku"

Materiał jak zwykle u mnie filc Ponieważ jest to chłopiec 10-letni, mogłam wykorzystać też guziki a na kartce półperełki

Teraz kolej na moje roślinki.Kiedyś pisałam że na moim balkonie większość roślin sezonowych nie przeżywa.Po prostu od godz.13 patelnia.Nawet pelargonie muszę zestawiać na podłogę.

Jednak są takie rośliny które nic sobie ze słońca nie robią ,wręcz uwielbiają się opalać.Są to rojniki.

Już od kilku lat kupuję te rośliny i umieszczam w bardzo płytkiej glinianej misie i najlepiej jak zapominam o częstym podlewaniu .To są dobre klimaty dla tych roślin.

Dzisiaj nabyłam rojnika ,który jest olbrzymi i w dodatku pięknie wybarwiony.




 
Jego średica to prawie 20 cm.Narazie stoi w domu wśród innych roślin a po kilku dniach powęruje na parapet balkonowy i dołączy do rojnikowych maluchów


Tutaj też jest ciekawy okaz który pokryty jest tzw "pajęczynką" Długo na niego polowałam ale się udało.Ma mnóstwo "dzieci" wokół, więc jak się rozrosną ,będę mogła się z kimś podzielić.

Inna roślina o pięknym wybarwieniu ,to trzykrotka "nanuok".Kupiłam małe pędy w kwiaciarni odciete z długich pędów szczytowych.Teraz 

muszą się ukorzenić.Ciekawe czy to się uda ,ponieważ wg znawców jest to kaptyśna odmiana.

Na koniec trzykrotka pasiasta o fioletowym kolorze .Stoi u mnie na parapecie okiennym w pełnym słońcu i trzeba podlewać ją oszczędnie przez podsiąkanie.



No to rozgadałam się o moich roślinach -wybaczcie ale tak się cieszę z każdej nowej zdobyczy.

Pozdrawiam serdecznie ,trzymajcie się zdrowo !


8 komentarzy:

  1. Rojniki to znakomity pomysł na południowy balkon, świetnie sobie radzą w pełnym słońcu. I jest ich tak wiele! Śliczny jest ten duży okaz, prawdziwy gigant. Podoba mi się też pasiasta trzykrotka. Elżuniu - Twoje paluszkowe kwadraciki są fantastyczne a najpiękniejsza gitara. Karteczka też mi się podoba. Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Elżuniu, te paluszkowe instrumenty i nutki są super. A roślinki niech Ci pięknie i bujnie rosną.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  3. Paluszkowe aplikacje są świetne i bardzo pomysłowe.
    Przepiękne są te Twoje roślinki, rojnik mnie zachwyca od jakiegoś czasu, tylko nie wiedziałam jak to się nazywa i teraz wiem, dzięki. A trzykrotka skradła moje serducho parę lat temu, ale narazie mam tylko zieloną, fioletowa w planach;-) Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne te motywy do czytania paluszkami. :)
    Szkoda, że nie można oddać kolorów w taki sposób.
    Roślinki są super i dobrze sobie radzą w trudnych warunkach.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne te muzyczne aplikacje, bardzo mi się podobają i inspirują.
    Co do rojników, mam też ich trochę w ogródku. Bardzo je lubię, za wygląd, ale jeszcze bardziej za to, że nie trzeba się przy nich napracować. One po prostu lubią sobie rosnąć .Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne te obrazki dotykowe dla chłopca :)
    Życzę Ci by kwiatuszki się przyjęły, bardzo mi się podobają takie roślinki skalniaczki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne kwadraciki i świetne roślinki.
    Ja też mam balkon skierowany na zachód i roślinki potrzebują mnóstwo wody. Dają radę w skrzynkach z nawodnieniem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzielę się tym świadectwem z partnerami, którzy walczą w swoich związkach, ponieważ istnieje trwałe rozwiązanie. Mój mąż zostawił mnie i dwójkę naszych dzieci dla innej kobiety na 3 lata. Próbowałam być silna tylko dla moich dzieci, ale nie mogłam kontrolować bólu, który dręczył moje serce. Byłem zraniony i zdezorientowany. Potrzebowałem pomocy, więc poszukałem informacji w Internecie i natknąłem się na stronę, na której zobaczyłem, że dr Ediomo, rzucający zaklęcia, może pomóc ci odzyskać kochanków. Skontaktowałem się z nią i odmówiła za mnie specjalną modlitwę i zaklęcia. Ku mojemu zdziwieniu po 2 dniach mąż wrócił do domu. Więc zebraliśmy się razem iw rodzinie było tyle miłości, radości i pokoju. Możesz również skontaktować się z Dr. Ediomo, potężnym asystentem rozwiązania
    1) odzyskaj swojego byłego chłopaka
    2) Połącz męża i żonę
    3) przestań powtarzać koszmary
    4) Ziołowe lekarstwo na HIV i raka
    5) Potężny magiczny pierścień
    6) talizman na szczęście
    7) Przełamywanie obsesji
    8) Problemy z porodem i ciążą Skontaktuj się z nami przez EMAIL: drediomo77@gmail.com Możesz również Whatsapp +2349132180420

    OdpowiedzUsuń