piątek, 22 marca 2019

Hafty i przysłowia 2 -marzec

Witajcie !
Bawię się nadal w Hafty i przysłowia u Splocika.
W marcu wybrałam jedno z dwóch proponowanych przysłów:

Gdzie bocian na gnieździe ,tam piorun nie uderzy.

Bocian na gnieździe ,wiadomo typowy polski widok.
Okazało się że nie tylko polski.Szukając jakiegoś wzoru do wyszycia bociana ,trafiłam na dziewczynkę w ludowym stroju alzackim z boćkiem w ramionach.
Zainteresowało mnie czarne nakrycie głowy u tej dziewczyny .Zaczęłam szperać w internecie i trafiłam na blog Polki mieszkającej w Alzacji która ciekawie pisze o tym regionie Francji.
Jakież było moje zdziwienie kiedy przeczytałam że symbolem spotykanym tam niemalże na każdym kroku jest bocian.
Autorka bloga "Moja Alzacja" tak pisze:


Bocian
W Alzacji ich pełno. W niektórych miejscowościach bocianie gniazda znajdują się na dachu niemal każdego domu, a sama na wiosnę czasem kilka razy dziennie widzę przez okno przelatujące bociany. Do tego dodajmy kilka bocianich parków w regionie oraz alzacki park rozrywki dla dzieci, który nazywa się nie inaczej ale właśnie Cigoland (po francusku bocian to une cigogne). Bociany jako wszechobecny element identyfikacji wizualnej regionu też są wszędzie: w dekoracji domów, szyldach hoteli, jako maskotki-pamiątki dla turystów oraz wyszydełkowane na obrusach i ścierkach do naczyń.
Jest jeszcze wiele podobieństw między Polską a Alzacją o czym można przeczytać na blogu.
Wracając do wzoru ilustrującego przysłowie ,spodobał mi się ten bocian w objęciach dziewczynki z Alzacji z charakterystycznym nakryciem głowy.Jest to czarna ,ogromna kokarda.
.Oto haft ,który wybrałam:

Jeszcze nie wiem jak wykorzystam ten hafcik o wymiarach 12x6 cm.Narazie zgłaszam go do zabawy u Splocika

Pozdrawiam Was serdecznie życząc dobrego wypoczynku w weekend.





4 komentarze:

  1. Uroczy hafcik i piękne nawiązanie do Alzacji. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  2. Elżuniu, piękny haft. Z ciekawością przeczytałam o bocianach w Alzacji.
    Miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy i śliczny hafcik!
    A informacje o bocianach w Alzacji bardzo interesujące.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczny i pięknie wykonany hafcik.

    OdpowiedzUsuń